کلیاتی در باره مسئله معاد
این وبلاگ به بررسی معاد و مطالب مرتبط به آن میپردازد

محتوای مطالب را چگونه ارزیابی میکنید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 40
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 51

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 38
باردید دیروز : 14
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 57
بازدید سال : 82
بازدید کلی : 10893

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معاد و آدرس maad66.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 27 دی 1393
نظرات

بحث ما درباره مسأله معاد است . مسأله معاد از نظر اهميت ، بعد ازمسأله توحيد مهمترين مسأله دينی و اسلامی است . پيغمبران ( و بالخصوص‏آنچه از قرآن درباره پيغمبر ما استفاده می‏شود ) آمده‏اند برای اينكه مردم‏را به اين دو حقيقت مؤمن و معتقد كنند : يكی به خدا ( مبدأ ) و ديگر به‏ قيامت و يا فعلا به اصطلاح معمول ما معاد مسأله معاد چيزی است كه برای‏يك مسلمان ايمان به آن لازم است ، يعنی چه ؟ يعنی در رديف مسائلی نيست‏كه چون از ضروريات اسلام است و ايمان به پيغمبر ضروری است ، پس ايمان‏به آن هم به تبع ايمان به پيغمبر ضروری است .ما بعضی چيزها داريم كه بايد به آنها معتقد بود ، به اين معنا كه‏اعتقاد به آنها از اعتقاد به پيغمبر منفك نيست ، " بايد " به اين‏معناست نه به معنی تكليف ، به معنی اين است كه انفكاك پذير نيست كه‏ انسان به پيغمبر و اسلام ايمان و اعتقاد داشته باشد ولی به اين چيز ايمان‏نداشته باشد . مثلا روزه ماه رمضان ، می‏گويند كه روزه ماه رمضان ازضروريات اسلام است . اگر كسی روزه نگيرد و بدون عذر روزه بخورد ، اين‏آدم فاسق است ولی اگر كسی منكر روزه باشد ، از اسلام خارج است ، چرا ؟برای اينكه اسلام ايمان به وحدانيت خدا و ايمان به پيغمبر است و امكان‏ندارد كه كسی به گفته پيغمبر ايمان داشته باشد ولی روزه را منكر باشد ،چون اينكه در اين دين روزه  هست از ضروريات و از واضحات است ، يعنی نمی‏شود انسان در ذهن خودش‏ميان قبول گفته‏های پيغمبر و منها كردن روزه تفكيك كند . ولی خود مسأله‏اعتقاد به روزه داشتن مستقلا موضوع ايمان و اعتقاد نيست ، يعنی در قرآن‏هيچ جا وارد نشده : " كسانی كه به روزه ايمان می‏آورند " .اما گذشته از اينكه مسأله معاد و قيامت مثل روزه از ضروريات اسلام‏است ( يعنی نمی‏شود كسی معتقد به پيغمبر باشد ولی منكر معاد باشد ) درتعبيرات قرآن كلمه ايمان به قيامت ، ايمان به يوم آخر آمده است ، يعنی‏ پيغمبر مسأله معاد را به عنوان يك چيزی عرضه كرده است كه مردم همان‏طوری كه به خدا ايمان و اعتقاد پيدا می‏كنند ، به آخرت هم بايد ايمان واعتقاد پيدا كنند ، كه معنی آن اين می‏شود كه همين طوری كه خداشناسی لازم‏است ( يعنی انسان در يك حدی مستقلا با فكر خودش بايد خدا را بشناسد )در مسأله معاد نيز انسان بايد معادشناس باشد ، يعنی پيغمبر نيامده است‏كه در مسأله معاد بگويد چون من می‏گويم معادی هست شما هم بگوييد معادی‏هست ، مثل اينكه من گفتم روزه واجب است شما هم بگوييد روزه واجب است‏. نه ، ضمنا افكار را هدايت و رهبری و دعوت كرده كه معاد را بشناسند ،معرفت و ايمان به معاد پيدا كنند .(کتاب معاد شهید مطهری)


تعداد بازدید از این مطلب: 31
موضوعات مرتبط: کتاب معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید. ممنون از بازدید شما.لطفا برای بهبود مطالب وبلاگ در نظر سنجی شرکت کنید و نظرات خودرا درباره وبلاگ بفرمایید همچنین به مطالب به تناسب محتوا امتیاز دهید. در ضمن فروم(انجمن تخصصی) وبلاگ هم راه اندازی شده است و می توانید باهمان نام کاربری و رمزی که در وبلاگ ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود در ان شوید و ازش بهره ببرید. با تشکر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود